donderdag 1 mei 2008

Voorbereiden van de tweede stageweek...


We zijn er terug aan begonnen aan de voorbereidingen van de tweede beoordelende stage. Het thema van de stage is 'De koningin die niet kon kiezen'. Dit is een boek van Annemarie van Haeringen. Het is een boek die heel veel deelthema's uitlokt. Namelijk kiezen, kunst, koningin en koning,... . De stageweek kan dus alle kanten op.

Wat wel anders is dan de vorige beoordelende stage, is dat we nu alles zelf moeten organiseren en plannen. Het is allemaal nieuw maar het geeft wel een gevoel van meer en meer verantwoordelijkheid.

Na heel wat denkwerk zijn de deelthema's bepaald en ook de activiteiten. Enkele voorbeelden van activiteiten is bijvoorbeeld het maken van de koningin in 3d, het maken van een groot ruimtelijke werk namelijk een kasteel, het waarnemen van koninklijke kledij, een poppenspel over de koningin die niet kon kiezen,... . Na de stage breng ik een uitgebreid verslag van hoe de week is verlopen. Ik zou zeggen: Duim voor mij!

2 opmerkingen:

stijn zei

geachte stagajuf,

spijtig dat ik geen kleuter meer ben. Anders zou ik dolgraag in uw klas vertoeven ... Doe zo voort ziet er allemaal dik in orde uit !!!

mvg. Stijn

rita zei

Dag (toekomstige) juf Leen,

Zo te zien op de foto's kan jij héél origineel uit de hoek komen.
De kleuters vinden jou wel een boeiende juf denk ik. Neem ze alvast maar mee in de magische sfeer die er rond koninginnen kan hangen. Veel succes!
Groetjes Rita